torsdag 25 februari 2016

Varmbänken del I



Där under snötäcket lurar hålet till varmbänken som var grävt i höstas.



Efter att ha skottat snö och plockat bort skivorna, fick jag total panik...Hålet till min varmbänk var fyllt med 5 cm tjock is, och vatten i massor..
Det blev till att börja ösa, kvar blev denna lervälling som suger fast stövlarna när man försöker gå i den. Det positiva med hålet är att det är ingen tjäle, så det gick att jämna ut hålet så att det är 40 cm djupt överallt nu.
Hur det ska gå med min varmbänk på grund av allt vatten vet jag inte riktigt, paniken har infunnit sig och har desperat skickat iväg frågor om detta till Sara Bäckmo (https://blogg.land.se/skillnadens-tradgard/) som är super kunnig på varmbänk och hoppas att hon har tid över att svara en skräckslagen amatör som en själv. 



Efter att ha öst allt vatten ur varmbänks hålet, var köksträdgårdens vita gnistrande landskap inte så vitt längre....Grannarna kommer säkert undra vad jag massakrerat snön med..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar